Pandemi Döneminde Yeni Bir Yazılım Firmasında Çalışmaya Başlamak

Pandemi Döneminde Yeni Bir Yazılım Firmasında Çalışmaya Başlamak

Onboarding süreci her zaman sorun yaşanması muhtemel süreç; Takımı tanımak, Kodu tanımak, ürünü tanımak ve diğer takımları tanımak. Bu 4 aşama tamamlandığında en azından temel anlamda verilen taskları noktalayabiliyor oluyorsunuz.

Dev Takımı ve kodu tanımak bu süreçten çok etkilenmese de diğer takımlarla kontak kurmak ve ürün noktasında onlardan brief almak bu dönemde biraz sorun.

Yaklaşık 5 ay önce Senior Back-End Developer ünvanı ile iş değiştirdim. Pandemi döneminde böyle bir karar almak beni ilk başta endişelendiriyordu. Endişelenmemin en büyük sebebi de ekibin dönem dönem evden çalışıyor oluşuydu.

Temel anlamda koda erişim sağladıktan sonra benim için asıl rekabetçi süreç başladı. Projede bana atanan ilk Task projenin tamamına hakim olmamı gerektiriyordu. Bu süreçte Team Lead’e fazlasıyla yük düştü çünkü hem zamanla yarışıyor hem de projeye hakim olmaya çalışıyordum.

İki haftalık bir gecikmeyle de olsa task noktalandı. Genel olarak yaşadığım sorunlar şunlar oldu.

  • Her ne kadar koda hakim olsam da analistlerle iletişimim henüz yoktu.
  • Onboarding sürecimin hemen arkasında böyle bir task aldığım için strese girdim ve burnout olma riskiyle karşı karşıya kaldım çünkü yaptığım işlerin kalitesini firmaya göstermek istiyordum.

Firmam süreci iyi şekilde yönetti ve düzlüğe çıktım. Şu anda da ekibe yeni dahil olacak olan arkadaşların onboardları ile ilgili ekstra ilgi gösteriyorum. En azından benden daha soft bir şekilde onboard olabilecekler.

Firmaların genel olarak bu pandemi sürecinde onboarding ile alakalı planları olması gerektiğini fark ettim bu sürecin sonunda.

Özellikle çoklu disiplin çalışılan firmalarda, Ürün Yöneticisi, Analist ve ürüne etki eden diğer takımların kendileriyle alakalı brief vermeleri / kendilerini tanıtmaları gerekiyor. Çözümün temel olarak bu olduğunu düşünüyorum.